طراحی اتاق سرور
نوشته شده توسط : ساحل

اتاق سرور فضای فیزیکی است که تجهیزات مورد نیاز برای انتقال داده در شبکه رایانه ای یک کسب و کار و یا سازمان را در خود جای می‌دهد. این اتاق می‌تواند به صورت تنها یا بخشی از یک مرکز داده باشد و در شکل‌های متنوع ایجاد شود. اکثر متخصصان فناوری اطلاعات بیشتر وقت خود را در آنجا به مسائل مربوط به عیب یابی سرور و شبکه و تعمیر و نگهداری روزمره می‌گذرانند. ایجاد یک مرکز داده ایمن و در دسترس برای ذخیره سازی داده ها و فایل ها و به منظور ایجاد یک هاب برای زیرساخت و عملیات فناوری اطلاعات ضروری است. اتاق سرور باید به گونه ای طراحی شود که برای تمام اعضای تیم IT به اندازه کافی ایمن، جادار و کاربرپسند باشد. در طراحی اتاق سرور ادامه با ما همراه باشد تا 6 مرحله اصلی برای طراحی یک اتاق سرور استاندارد را با هم بررسی کنیم.

 

1

1- اندازه مناسب اتاق را تعیین کنید. قبل از اینکه جزئیات بیشتری در اتاق سرور جای گیرند، در مورد فضای فیزیکی مورد نیاز برای تجهیزات اصلی باید تصمیم گرفته شود. فضای کافی برای سرورها، سیم‌ها، کابل‌ها و سایر تجهیزات لازم باید وجود داشته باشد.


2- سخت افزار را برای ذخیره سازی تنظیم کنید. برای به حداکثر رساندن فضا، از رک‌ها و قفسه بندی برای ذخیره سازی ماشین آلات فیزیکی و سایر رایانه‌های موجود در اتاق سرور استفاده کنید. رک‌های مخابراتی در بسیاری از فضاهای عملیاتی محبوب هستند و یک رک واحد می تواند صدها سرور بلند و تیغه ای یک یونیتی را در خود جای دهد.


3- اتاق را خنک نگه دارید. یک اتاق سرور مناسب باید خنک و خشک بماند تا تجهیزات بیش از حد گرم نشوند. یکی از گزینه‌ها برای توزیع سرمایش نصب یک raised floor است. گزینه دیگر استفاده از واحدهای خنک کننده ردیفی است که نیازی به raised floor ندارند و کمپرسور را به سقف منتقل می‌کند.. یک دماسنج را در اتاق نگه دارید تا درجه حرارت متوسط باشد. اگر رطوبت اتاق زیاد باشد، ممکن است دستگاه جاذب رطوبت لازم باشد.

 

1

 

4- فضای مناسب برای کابل‌ها ایجاد کنید. یک اتاق سرور برای اجرای کابل‌های برق باید فضای کافی در زیر کف داشته باشد. یک فضا برای انتقال کابل‌های برق از تابلو برق مرکزی در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود که عملیات الکتریکی برای هدایت کابل ها سمت به تجهیزات ثابت کاهش یابد.


Five استانداردها، قسمت دوم





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: